نحوه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

یکی از راه های مهاجرت به کانادا، که فرد متقاضی میتواند برای اخذ اقامت دائم خود و خانواده اقدام نماید، روش سرمایه گذاری در این کشور می باشد.

 برنامه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا، این امکان را به متقاضیان می‌دهند که یک کسب‌وکار نوآورانه در این کشور ایجاد کنند.

سرمایه گذاری از طریق روش های متنوعی انجام می شود، که میزان سرمایه لازم در آن‌ها متفاوت است. مانند: ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری استانی، خرید بیزینس و …

اخذ اقامت کانادا از دو طریق برای سرمایه‌گذاران امکان پذیر است:

  1. سرمایه‌گذاری فدرال : مانند روش‌های ثبت شرکت (ICT)، کارآفرینی، استارتاپ و…
  2. سرمایه‌گذاری استانی

در این مقاله سعی در بررسی روش های سرمایه گذاری  در کانادا است که شامل :

روش اول: سرمایه‌گذاری استانی (PNP)

یکی از راه‌های اخذ اقامت دائم کانادا ، سرمایه‌گذاری استانی است. هر کدام از استان‌های کانادا، با توجه به قوانین آن استان ،دارای برنامه های متفاوت سرمایه‌گذاری می باشند. در واقع هر استان با توجه به نیازهای خود؛ همه‌ساله با ارائه برنامه سرمایه‌گذاری، مهاجران را برای زندگی و کار پذیرش می‌کند.

روش دوم: سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق استارتاپ (Start-up Visa Program)

ویزای استارتاپ (start-up visa) کانادا برنامه ای است که به کارآفرینان در سراسر جهان اجازه می دهد کسب و کار جدید و نوآورانه خود را در کانادا راه اندازی کنند و این کار باید بتواند به رونق اقتصادی و اشتغال زایی کانادا کمک کند.

از جمله مزایای ویزای استارتاپ، دریافت اقامت دائم برای متقاضی و خانواده وی، امکان اخذ سیتیزن شیپ کانادا در صورت تحقق شرایط لازم، امکان دریافت وام از دولت کانادا، امکان مهاجرت با هم گروهی های خود (حداکثر5 نفر) و احتمال استفاده از ورک پرمیت می باشد.

روش سوم: سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت (ICT)

اگر فرد متقاضی مسئول تقریباً هر نوع بیزینس، کسب و کار و شرکتی باشد، می‌توانید با اقدام به ثبت شرکت در کانادا، اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

روش چهارم: سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق خرید بیزینس

خرید بیزینس یکی از روش‌های متداول و مرسوم اخذ اقامت و سرمایه‌گذاری در کانادا است. این روش را می‌توان با روش قبلی مقایسه کرد. اما فرد متقاضی به جای ثبت شرکت، یک واحد تجاری یا یک کسب و کار آماده را خریداری می کند. در این روش متقاضی، می‌تواند ویزای کار کانادا (Work Permit)  را با خرید یک کسب‌وکار در کانادا به دست آورد، سپس برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نماید.

روش پنجم: سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق خود اشتغالی

این نوع ویزا در بین ورزشکاران و هنرمندان مختلف، روشی مرسوم برای دریافت اقامت در کانادا است.

برنامه خوداشتغالی نام دیگر ویزایی است که معمولاً هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری می‌گیرند و با آن به کانادا مهاجرت می‌کنند.  اگر فرد متقاضی مشغول به فعالیت‌های ورزشی، هنری و فرهنگی باشد، می‌تواند ویزای خوداشتغالی (self-employed) دریافت کند.

مهم‌ترین شرایط دریافت این نوع ویزا شامل :

متقاضی حداقل 2 سال سابقه کار حرفه‌ای در مشاغل فرهنگی و هنری در 5 سال گذشته داشته باشد.

  • برای حضور فعال در برنامه‌های ورزشی و فرهنگی-هنری در کانادا علاقه و توانایی بالا داشته باشد.
  • حداقل 35 نمره از 100 نمره‌ای که در سیستم امتیازبندی خود اشتغالی هست را اخذ نماید.
  • تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در کانادا حداقل برای 6 ماه را داشته باشد.

روش ششم: سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی

برای دولت کانادا این روش بسیار حائز اهمیت است، افرادی که بتوانند با کارآفرینی و ایجاد اشتغال به رشد و توسعه اقتصادی این کشور کمک کنند، بسیار مورد حمایت دولت قرار می گیرند.

با توجه به میزان سرمایه‌گذاری، شرایط و محدودیت‌هایی برای متقاضی به‌عنوان کارآفرین وجود دارد. ضمن اینکه: برای مرکز استان و شهرهای بزرگ علاوه بر اینکه کسب و کار متقاضی باید متناسب با آن شهر باشد، معمولا مبلغ سرمایه‌گذاری‌ نیز باید بیشتر باشد. علاوه براین، جدا از میزان سرمایه‌گذاری، متقاضی دو سال فرصت دارد تا ثابت کند که طرح تجاری‌ آن به رشد اقتصادی کانادا کمک می‌کند. در‌صورتی‌که طی دو سال باعث ایجاد شغل نشود و کمکی به رشد اقتصادی کانادا نکند، بر اساس قوانین تعیین شده، احتمال مصادره اموال‌ نیز وجود خواهد داشت.

چند مورد از مهم‌ترین شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی:

  • فرد متقاضی باید حدودا ً 100 هزار دلار داشته باشد.
  • باید تجربه بیزنسی کافی داشته باشد.
  • همچنین فرد متقاضی یا اعضای خانواده وی نباید به دلایل پزشکی یا امنیتی در کانادا غیرقابل‌قبول شناخته شوند.
post6