مهاجرت به امارات

موقعیت جغرافیایی

امارات متحده عربی که در جهان به امارات مشهور است، کشوری خوش نام در شرق شبه جزیره عربستان می باشد . این کشور از شمال با خلیج فارس مرز ساحلی دارد ،از جنوب با قطر و عربستان سعودی و از شرق با عمان همسایه است. مساحت امارات حدود 83/600 کیلومترمربع است و دارای رتبه 115 جهانی به لحاظ وسعت می­باشد.

تاریخچه

امارات متحده عربی به معنی «شیخ‌نشین‌های متحد عربی»می باشد. واژه «امارات» جمع اماره، به معنی شیخ‌نشین یا امیرنشین است.
در تاریخ دوم دسامبر 1971، امارات متحده عربی از اتحاد هفت منطقه امیرنشین به نام های : ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، رأس الخیمه و ام القوین  تشکیل شده‌ است که به صورت مستقل عمل میکنند.

زبان

زبان رسمی امارات، عربی است. اگرچه زبان انگلیسی به طور گسترده در امارات متحده رایج می‌ باشد، اما دانستن زبان عربی بسیار حائز اهمیت است .

پایتخت

پایتخت و بزرگ‌ترین شیخ‌نشین این کشور ابوظبی است.

جمعیت

جمعیت امارات در سال 2024 حدود 9,591,853 نفر اعلام شده که نسبت به سال قبل 0/79 درصد افزایش یافته است . همچنین جمعیت دبی حدودا به 3,051,016 نفر رسیده است که نسبت به سال قبل حدودا 1.43 درصد افزایش داشته است .  

پرجمعیت ترین شهر های این کشور عبارتند از :

دبی

دبی پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی است. از اوایل قرن بیست و یکم با تمرکز بر گردشگری و جذب توریست، امروزه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان  میباشد . این شهر از نظر تعداد هتل‌های پنج‌ستاره در جهان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است . در دبی سازه های بسیار مرتفع از جمله برج خلیفه قرار دارد.

 ابوظبی

ابوظبی پایتخت و دومین شهر پرجمعیت امارات است. دفتر مرکزی سازمان سرمایه‌گذاری ابوظبی در این شهر قرار دارد که پنجمین صندوق ثروت دولتی بزرگ جهان است.

شارجه

این شهر  پس از دبی و ابوظبی، سومین شهر پرجمعیت امارات متحده عربی است. جمعیت شارجه به دلیل همجواری با دبی در حال افزایش می باشد . برخی افراد به علت مناسب تر بودن اجاره بها آپارتمان ها ی شارجه در این شهر سکونت دارند و  به همین دلیل همه روزه بین  دبی و شارجه  در رفت و آمد می باشند .  در نتیجه ساعات شروع و پایان کار ترافیک سنگینی در این مسیر شکل می گیرد. این امارت دارای وظایف قانونی، سیاسی، نظامی و اقتصادی موازی با سایر مناطق این کشور است.

العین

العین شهری در منطقه شرقی امارت ابوظبی، در مرز امارات متحده عربی با عمان است. این شهر بزرگترین منطقه شهری غیر ساحلی و چهارمین شهر بزرگ در امارات متحده عربی است. آزادراه‌هایی که العین، ابوظبی و دبی را به هم متصل می‌کنند، یک مثلث جغرافیایی را تشکیل می‌دهند و هر شهر تقریباً 130 کیلومتر از دو شهر دیگر فاصله دارد.

عجمان

شهر عجمان پایتخت شیخ‌نشین عجمان می باشد . این شهر در امتداد خلیج فارس قرار گرفته است و پنجمین شهر بزرگ امارات، بعد از دبی، ابوظبی، شارجه و العین می باشد.

اقتصاد امارات

گزارش های  جدید مجمع جهانی اقتصاد از وضعیت رقابت‌پذیری کشورهای عربی، حاکی از آن است که امارات جزوکشورهای ثروتمند منطقه است و رقابتی‌ترین اقتصاد جهان عرب را داراست .
صادرات نفت خام و گاز نقش مهمی در توسعه اقتصادی این کشور ایفا می کنند.
از بین شیخ نشین های هفتگانه امارات، ابوظبی بیشترین نقش را در تولید نفت و گاز دارد امروزه این کشور در راستای  رفاه اجتماعی و ارتقا سطح کیفی زندگی مردم، فعالیت های گسترده ای  دارد و با رشدی چشمگیر ، موفق شده است از سرزمینی بیابانی، اقتصادی پویا ایجاد کند.  

آب و هوا

آب و هوای امارات در حوالی ماه های خرداد تا مهر بسیار گرم و با درصد رطوبت بالا است . دمای هوا در فصل تابستان به بیش از  ۵۰ درجه سانتیگراد  هم می رسد. اما در حوالی ماه های  آبان  تا  فروردین  بسیار دلپذیر است. اکثر اوقات دما در این ماه ها بین 15 تا 27 درجه سانتیگراد می رسد .

ویزای توریستی

اگر هدف شما از سفر به امارات ، گذراندن اوقات فراغت، خرید‌ و لذت‌بردن از مراکز تفریحی و دیدنی های آن  است، باید برای ویزای توریستی امارات اقدام کنید. این ویزا یکی از پرتقاضاترین انواع ویزاها محسوب می‌شود.
هزینه ویزای توریستی بر اساس مدت‌زمان اعتبار آن متفاوت می باشد.

در حال حاضر هزینه ویزای توریستی بزرگسالان برای مدت 14 روز معادل 300 درهم، 30 روز معادل 310 درهم و60 روز معادل 480 درهم می باشد. این هزینه برای افراد زیر 18 سال در تمامی موارد فوق معادل 120 درهم است. ویزای توریستی چندبار ورود که به صورت 2 ماهه صادر می شود برای تمامی سنین معادل 780 درهم است.

در خاتمه توجه شما را به چند نکته مهم جلب می نماییم :

  • مقررات کشور امارات در رابطه با موضوعات ثبت شرکت و سرمایه گذاری همواره تغییراتی دارد و مطالب فوق بر اساس آخرین اطلاعات تا بیستم خرداد1403 تنظیم شده است .
  • قبل از هر گونه اقدامی در رابطه با اخذ اقامت، تمامی جوانب آن را به دقت بررسی کنید .
  • هدف شما از اخذ اقامت باید مشخص باشد . بهتر است این اهداف، قبل از ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری تعیین شود.
  • بعضی از نیاز های اولیه و ضروری از قبیل زبان انگلیسی و دوره های مهارت فنی را در ایران تاًمین کنید تا هزینه کمتری برایتان داشته باشد.
  • مدیریت و کارشناسان گروه حقوقی و مهاجرتی شهرداد همین طور نماینده مقیم ما در امارات، در تمامی مراحل در کنار شما خواهند بود.